Najważniejsze wskaźniki kampanii Google Ads

Wiele osób planujących kampanie Google Ads zastanawia się jak sprawdzić czy ich kampania jest skuteczna? Jeśli samodzielnie przygotowujesz i obsługujesz kampanię linków sponsorowanych musisz poznać pięć wskaźników, które powiedzą ci czy Twoja kampania jest skuteczna czy nie.

Średni czas trwania wizyty

Wizyta to po prostu odwiedziny na stronie. Ten wskaźnik pokaże ci ile czasu na stronie spędziła osoba, która kliknęła w Twoją reklamę. Dlaczego to takie ważne? PO pierwsze – dlatego, że będziesz wiedział czy Twoja strona jest atrakcyjna dla odbiorców czy nie. Po drugie dlatego, że dowiesz się czy reklama którą przygotowałeś była dobrze dopasowana do treści witryny. Jeśli internauta po przejściu na stronę za chwilę ją opuszcza to znaczy, że nie znalazł tam tego czego szukał.

Średnie CPC

CPC czyli cost per click – pokazuje ile średnio płacisz za kliknięcie w reklamę przez internautę. Im mniejsze CPC tym lepiej. Gdy jest wysokie może to oznaczać, że albo masz bardzo dużą konkurencję, albo Twoje reklamy mają niski wynik jakości – i wtedy musisz go jak najszybciej poprawić. Inaczej – Twój reklamowy budżet zostanie przepalony nie przynosząc oczekiwanych efektów.

Wynik jakości

Na wynik jakości składają się trzy elementy: CTR, jakość strony docelowej i trafność słów kluczowych. Musisz dbać o każdy z tych parametrów, jednak najbardziej o CTR – bo to on najmocniej wskazuje czy Twoja reklama była interesująca dla internautów.

CTR

To współczynnik ilości kliknięć do ilości wyświetleń reklamy. Pokazuje jak często internauta klika w reklamę, która mu się wyświetliła. Wysoki CTR to dla Google znak, że Twoja reklama jest atrakcyjna. Niski – wręcz odwrotnie. Pamiętaj, że każda branża rządzi się swoimi prawami, dlatego poprawy CTR w zależności od specyfiki kampanii może się być różny.

Współczynnik odrzuceń

Pokazuje jak często użytkownicy opuszczali stronę po kliknięciu w Twoją reklamę. Wysoki współczynnik odrzuceń nie zawsze trafnie określi problem – może się bowiem okazać, że reklama przekierowała użytkownika na stronę, gdzie od razu znalazł on wszystkie informacje, w związku z czym szybko opuścił stronę. Mimo, że znalazł to czego szukał Google uzna tą wizytę jako odrzucenie.

Teraz wiesz już na jakie parametry zwracać uwagę przy kampanii Google Ads. Powodzenia!