Najciekawsze narzędzia dla Google Ads

Planowanie kampanii Google Ads to sporo wyzwanie. Zwłaszcza gdy trzeba przygotować rozbudowaną kampanię, kierowaną na rozległy obszar, z dużą ilością słów kluczowych.

Dlatego warto poznać kilka narzędzi, dzięki którym planowanie kampanii będzie łatwiejsze, a ona sama zdecydowanie skuteczniejsza. Poznaj je i korzystaj z nich, a Twoje działania w wyszukiwarce zaczną przynosić wymeirne zyski.

Planer słów kluczowych

Przydatne zwłaszcza na etapie planowania kampanii. Dzięki niemu dowiesz się jakie słowa kluczowe powinniśmy wykorzystać. Wystarczy wpisać adres witryny, główne słowo kluczowe lub kategorię a system podrzuci gotowe podpowiedzi słów, które możesz wykorzystać w kampanii. Tą listę musisz jednak poddać pewnej ocenie – i wyselekcjonować te, które najlepiej oceniają twój biznes.

Google Trends

To narzędzie pozwoli co sprawdzić jak wygląda popularność danych wyrażeń w wybranym okresie czasu. Zobaczysz jak sezonowo wygląda popularność danego słowa kluczowego co pozwoli ci wykorzystywać je w komunikacji i reklamach dokładnie wtedy gdy cieszy się największą popularnością.

Page Speed Insights

To narzędzie będzie bardzo pomocne przy optymalizacji stron docelowych kampanii. Czas wczytywania się strony to ważny element, który wpływa nie tylko na jakość i skuteczność kampanii Google Ads, ale również na wyświetlanie się stron w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jeśli wynik dla Twojej strony wynosi mniej niż 85 – to znak, że czas na szybkie zmiany.

Analiza działań konkurencji

To narzędzie pozwoli ci monitorować działania, które podejmuje Twoja konkurencja. Możesz sprawdzić jakie wykorzystuje słowa kluczowe i jakie stawki ustala do swoich kampanii. Analizując te informacje możesz skuteczniej zaplanować własną strategię działań w Google Ads.

Analitycs

Idealne narzędzie zbierające pełne statystyki dla strony. Możesz sprawdzić ruch, zachowania, pozyskiwanie, demografie i wiele wiele innych parametrów, które będą świetną informacją dla ciebie w kontekście prowadzenia kampanii.