Google Ads – dlaczego Twoja kampania nie przynosi zysku

Kampania Google Ads to jedna z najskuteczniejszych form pozyskiwania klientów. Pozwala w miarę tanio i trafnie docierać do osób, które rzeczywiście są zainteresowane daną usługą lub produktem.

Dlaczego zatem Twoja kampania nie przynosi zysku? Może popełniasz któryś z poniższych błędów. Przeczytaj i sprawdź.

Źle dobrane słowa kluczowe

To pierwszy błąd jaki możesz zrobić – wybierając słowa do kampanii kierujesz się własną wiedzą, a nie tym co wybraliby Twoi klienci. Pomyśl w jaki sposób potencjalny klient może cię szukać. Popytaj znajomych, skorzystaj z planera słów kluczowych od Google.

Źle przygotowane reklamy

Treść reklam musi być atrakcyjna. Nie ma jednej recepty jak napisać reklamę, która będzie sprzedawać. Warto testować różne wersje reklam – dotyczy to nie tylko treści ale również grafik. Stosuj wezwanie do działania (CTA – Call to Action), możesz w treści reklam podawać kontakt do siebie oraz wskazywać unikalne cechy, które wyróżniają Twój produkt czy usługę spośród innych.

Zbyt mały budżet

To prawda, że Google Ads to system bardzo elastyczny, również pod kątem finansowym. To reklamodawca decyduje jaką kwotę chce przeznaczyć na kampanię. Tylko, że często ten budżet jest tak mały, że kampania nie ma szansy się rozwinąć. Dlatego to kolejna opcja, którą warto sprawdzić.

Brak optymalizacji

Uruchomienie kampanii to wcale nie koniec pracy. To dopiero początek. Analiza ustawień kampanii i jej skuteczności powinna być chlebem powszednim jeśli zależy Ci na tym, żeby twoje działania przynosiły efekt. Analizować można wszystko – ustawienia kampanii, słowa kluczowe, treści reklam, grafiki itp.

Zbyt mało czasu

Ustawiłeś kampanię kilka dni temu i już liczyć, że Twoja sprzedaż ruszy z kopyta. To kolejny błąd reklamodawców – oczekują natychmiastowych efektów. Kampania Google Ads wymaga czasu – pierwsze wnioski można wysnuć już po miesiącu, ale na pełniejsze dane trzeba czekać około trzech miesięcy.

Przeczytaj jeszcze raz powyższe punkty – jasno oceń, które błędy dotyczą ciebie. Staraj się je wyeliminować, bądź cierpliwy i dokładny a zobaczysz, że Twoje kampanie będą coraz efektywniejsze. Pamiętaj, że jeżeli sobie nie radzisz, możesz zwrócić się do firmy, która specjalizuje się w tworzeniu skutecznych kampanii adwords. Ja osobiście polecam PPCEfekt.pl.